Životní styl

Životní styl

 Životní styl každého z nás, ovlivňuje kvalitu našich životů. Svými každodenními praktikami můžeme zásadně ovlivnit své zdraví. Nepravidelné, nezdravé a nekvalitní stravování vede často k velmi závažným onemocněním. Je tedy dobré zařadit do svého jídelníčku ovoce a zeleninu a stravovat se alespoň 5 krát denně. Důležité je doplňovat vitamín C, který snižuje únavu a vyčerpání. Díky němu máme více energie a chuti do života. Kouření a pití alkoholu zkracuje délku života. Vzhledem k tomu, že je naše tělo, zhruba 60%, tvořeno vodou, je třeba ji přiměřeně doplňovat. Alkohol snižuje funkci mozku. 

apple-4833764_640

 Zdravotní problémy mohou mít lidé, kteří do svého životního stylu nezařazují pohyb. Nejzdravější je pohyb na čerstvém vzduchu. Sporty, jako jsou plavání, jóga nebo thaiti, velice dobře pomáhají ke zlepšení fyzického a psychického zdraví. Pokud se nemůžeme nebo nechceme věnovat sportu, měli bychom zařadit do své denní rutiny alespoň krátkou procházku v přírodě. Obyčejná procházka lesem má velice blahodárný vliv na celý organismus. Pomůže nám nejen fyzicky, ale i psychicky. Pobyt v přírodě nám pomáhá zlepšit kvalitu dýchání. Můžeme sem prchnout před ruchem a shonem města. Časté vysedávání doma u televize, ničí naše záda a vede ke zdravotním problémům. I kontakt se zvířaty nám může zpříjemnit a prodloužit život. Proto je tedy dobré, mít doma alespoň jednoho mazlíčka. Může to být kočka, pes nebo třeba jen rybičky v akváriu. Každodenní procházka s pejskem nám rozhodně zpříjemní den.

 nature-3082832_640

 Náš životní styl ovlivňuje i prostředí, ve kterém žijeme. Náš byt či dům by měl být čistý a uspořádaný tak, abychom se v něm cítili dobře. Rostliny v bytě přinášejí do našich životů blahodárné účinky. Pokud nemáme domek se zahrádkou, můžeme si vyzdobit květinami balkón nebo parapet.

  Naše denní rutina by měla zahrnovat i správnou hygienu. Nejen hygienu tělesnou, ale také hygienu spánkovou. Dostatek spánku v tmavé, větrané místnosti, nám zlepšuje zdraví a dobrou náladu v následujícím dni. Na dobré spaní pomáhá meduňka, hrnek teplého mléka před spaním nebo třeba aromaterapie.

 Kvalitu našeho životního stylu ovlivňuje i to, jakými lidmi se obklopujeme. Pokud jsou v naší blízkosti dobří a pozitivní lidé, budeme i my šťastní.